Vergelijking programma's (2)

Erik van Buiten e.vanbuiten at SCIENCEGUIDE.ORG
Thu Apr 4 12:28:23 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Ik ben niet boos, alleen een beetje verdrietig.
Je pleitte voor een vergelijking op milieugebied, terwijl het RIVM dat reeds
heeft uitgevoerd. Het verbaast me dus dat je dat nog een keer wilt laten
doen. D66 kwam uitstekend uit de bus in deze vergelijking, ondanks dat er
alleen "linkse" partijen aan meededen. En De Volkskrant heeft zelfs melding
gemaakt van dit onderzoek, dus je had het kunnen weten.

Ook je onvrede over de uitkomst van de CPB berekeningen begrijp ik niet.
Onder een D66-bewind zou de economie geen grandioose boost krijgen, maar wel
degelijk redelijk vooruit komen (lees het CPB-rapport er maar op naar via
www.cpb.nl).
Als je had gewild dat D66 geweldig zou scoren op de economische indicatoren,
dan is dat geen probleem: uitkeringen verlagen, fors meer lastenverlichting
en een sollicitatieplicht voor demente bejaarden invoeren. Daar zou het CPB
heel blij van worden, maar ik volg dit forum lang genoeg om te weten dat
D66-ers liever voor gezond verstand en een sociaal hart kiezen. En jij toch
ook?

Ik ben het verder volledig mee eens dat dit forum geen applausmachine is,
alhoewel sommigen lijken te denken dat dit forum dient om frustraties af te
reageren en partij/bestuur/fractie/kiezers/opponenten af te zeiken. Ik ben
meer voor een opbouwende benadering. Suggesties om het beleid van D66 te
verbeteren kunnen meer aandacht krijgen, want na de verkiezingen van 15 mei
gaan we wat mij betreft weer door met het ontwikkelen van nieuwe plannetjes.
Het zou mooi zijn als het forum daarin meedoet!

Groeten, Erik