Instortende Twin Towers, een botsing van beschavingen?

Fri Sep 28 10:29:18 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark_giebels at HOTMAIL.COM> schreef,
>Natuurlijk is het liberalisme een ideologie. Dat zal je mij niet horen
>ontkennen. Maar wel een ideologie die ruimte geeft aan de diversiteit van
>levensvormen. En daarmee is het mijns inziens de enige ideologie die de weg
>naar vreedzaam samenleven inslaat. En het grappige is dat de
>liberaal-democratische ideologie andere ideologieen niet uitsluit, in
>tegendeel.

 Maar dat is dus niet waar !

 Neem Algerije. Er zijn vrije verkiezingen en 'de verkeerde partij' wint.
 Dan zetten de liberalen, gesteund door het Westen, het leger aan tot
 een staatsgreep. Vervolgens organiseert het leger nachtelijke moord-
 expedities die de liberalen vervolgens de Islamistische partij (die dus
 de verkiezingen langs democratische weg gewonnen had) in de schoenen
 schuiven. De liberalen in het Westen staan te dansen van vreugde en
 spreken hun afschuw af over de 'terroristen'. Nu is er weer sprake van
 geweest van een aanslag op het Euro2000 voetbal-toernooi; maar wie heeft
 er een aanslag op Algerije gepleegd ?

 Wie zijn hier de democraten en wie zijn er voor de mensenrechten ? Zeker
 NIET het democratische/liberale Westen.

 Het Westen heeft weer eens laten zien waar het elders werkelijk voor staat:
 voor onderdrukking, terreur en moord. Andere landen zijn gewaarschuwd; is
 het dan gek dat de mensen daar niets van moeten hebben ?

 Als wij niet zo voor de democratie en voor de mensenrechten zouden zijn
 geweest, dan zou er niets gebeurd zijn...

 Persoonlijk ben ik dan ook zeer gekant tegen mensenrechten. Net als tegen
 anti-discriminatie wetten. Die houden namelijk in dat men dingen mag doen
 die indruisen tegen wat die mensenrechten zouden behelsen en ze zetten aan
 tot discriminatie. Met als legitimatie dat de daarmee gepaard gaande
 interventies gericht zouden zijn op het handhaven van de mensenrechten en
 het terugdringen van de discriminatie. Huichelachtiger kan het niet.

 Ik, eerder:
>Wij ZIJN het probleem van de rest van de Wereld !

 Mark Giebels:
>Het enige probleem? Terugtrekken en het probleem is opgelost? Geloof je het
>zelf?

 Onze aanwezigheid is het probleem. Met elke inspanning om daar wat dan ook
 aan te doen, wordt het probleem alleen maar groter.

 Ik zal niet ontkennen dat de Islam een middeleeuwse godsdienst is. Maar
 wij zijn echt niet veel beter, alleen rijker. Nu moeten we weer voor 'de
 Noordelijke Alliantie' in Afghanistan zijn... waarom ? De Taliban hebben
 in hun gebied een eind gemaakt aan de heroine-productie, de Noordelingen
 overspoelen daar nog steeds onze markt mee. Daarbij worden ze aangevoerd
 door de mensen die, toen ze aan het bewind waren, de martelkamers van
 Afghanistan bedienden. Maar ja, ze zijn voor de mensenrechten en voor de
 democratie en dus daar gaan we weer...

 Als we nu eerst eens kijken wie die aanslag in New York heeft gepleegd ?
 Maar daar hoort men dus niets over.

 En dat is echt geen toeval.