GroenLinks en VVD willen dialoog met moslimgemeenschap

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Sep 26 19:54:58 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:43 26-09-2001 Wednesday, Henk Elegeert wrote:

>Want, brommen dat het de verkeerde kant op gaat, levert geen
>perspectieven voor beleid of initiatieven.
>
>Zullen wat gaan doen tegen de (be)dreiging(en) tegen privacy/democratie?

Spijker op de kop, Henk. Het is nu de langere termijn die geldt. Op dit
moment lijkt het verstandig met te doen met de "oorlogscoalitie" (zoals ik
het maar onaardig noem), maar op termijn kan dit wel eens een heel foute
beslissing zijn geweest. Als ouwe lul herinner ik me hetzelfde bij de
Vietnam oorlog. Als je zo rond 1968/69 protesteerde tegen het heilloze,
ontzielende geweld van de Amerikanen in Vietnam werd je uitgemaakt voor
communist, oproerkraaier, anti-Nederlander weet ik veel. Toen tegen 1973
bleek dat de Amerikanen er werkelijk een potje van hadden gemaakt en vele
oorlogsmisdaden op hun naam hadden staan, toen werd het stil in de kringen
rond De Telegraaf en de VVD.

Als Afganistan een Vietnam-variant wordt, wat antwoord je aan je kinderen
en kindskinderen als ze vragen: opa, waar stond jij in 2001?