duivelskalender

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Wed Sep 26 06:25:33 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op een school duikt haatkalender op, lees ik in de telegraaf. Dit soort
berichtjes/voorvallen krijg je de komende tijd wel vaker natuurlijk, als een
soort tienercult...
Het geeft wel de sfeer aan onder bepaalde groepen moslims vermoed ik. Iets
om je mee op je borst te slaan als, misschien klein beetje trots te zijn.
Daar komt de gebruikelijk xenofobe moslim-angst van de laatste 1000 jaar
bij, en we zijn bijna waar we niet willen zijn.
Misschien moet er een algemene bepaling komen die het verheerlijken van
genocide aan banden legt. Ik vergelijk Osama maar even met een moderne
Hitler variant. Je mag ook niet met een Hitler kop op je tshirt rondlopen
waarschijnlijk? Wat verklaarbaar zou zijn, omdat ze beide even lelijk zijn,
naar mijn mening.
Vanochtend opeens een visioen van een kleine Osama, ongeveer 4 jaar oud, die
op zijn knietjes valt en moest huilen, tulband voor zijn oogjes, bezorgde
moeder erbij die hem troosten moet. Het moet ergens toch fout gaan met zulke
mannetjes. Neuken radicale fundamentalisten eigenlijk wel genoeg?
Overigens zag de kalender er wel gaaf uit. Ach, wat zou het ook eigenlijk,
het zit me denk ik gewoon dwars dat het me zoveel moeite kost om dat
Hitler-boek eens op de kop te tikken...
Overigens was die Egyptische dokter ook al geen knapperd. Wat dat betreft
vrees ik het ergste met het terrorisme in de toekomst, dat zou wel eens
flink kunnen gaan tieren...