Democratie in gevaar (1)

Thu Sep 20 11:10:55 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De ultieme aanval op vrijheid en democratie:
elk land dat niet zijn blinde geloof in "Grenzeloze Gerechtigheid" verklaart
is, volgens Bush gisteren, een vijand van de VS.

Begrijpt Bush toch dat de wereld alleen in een gelijkspel kan eindigen:
win-win of lose-lose.
Of blijft het voor hem gewoon "if you can't beat me, join me", zolang als
het duurt.

De operatie onder de codenaam "Infinite Justice" is begonnen.
We moeten er wel vertrouwen in hebben.
The Infinite betekent God, dus dat zit gezegend.
En Bush zelf heeft veel ervaring met executies van de doodstraf en naar
eigen zeggen daarbij ook nooit een fout gemaakt, al kan niemand hem dat
navertellen.
Voor alle zekerheid kan het onderzoek naar de misdaden,
de "Final Justification", misschien beter geheim blijven.

Macht komt uit de loop van een geweer (Mao), gerechtigheid ook.

En toch zijn er nog steeds allerlei genuanceerde geluiden te horen en te
lezen binnen de VS, ook van ervaren en wijze senioren.

Fritz