Conjunctuur dicteert reacties

Cees Binkhorst C.Binkhorst at NET.HCC.NL
Tue Sep 18 20:28:22 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp schreef op 17 Sep 2001,:

> [...]
> als je voorstelt om de preken in moskees te controleren op heimelijke
> vreugd.
>
> Ineens gingen wat lezers zich gedragen als cognitieve wilden. Kamerlid
> Bakker wilde kennelijk voorafgaande kritiek op andere standpunten
> (privatisring, multicult) uitwissen door een publieke dreiging om uit
> dit forum te stappen. Ene Cees vond mijn achternaam ineens
> dubbelzinnig - de schat ontbeert kennelijk een etymologisch
> woordenboek. Een ander bekent dat hij de discussies op dit forum

> Henk Vreekamp schreef op 31 Aug 2001 over 'Herstelbetaling
terecht afgewezen',:

[deel weggelaten]

Cees Binkhorst schreef op 31 Aug 2001:
> [...]

Jodenneus, plus

Cees Binkhorst schreef op 31 Aug 2001:
> Wacht maar af tot die tot expressie komt!

hielden,

Henk Vreekamp schreef op 17 Sep 2001 verder:
> [...]
> aangesloten, denk ik dan. En tenslotte reageert een mij onbekende met
> een racistisch verhaaltje - welke onzin mij als 'veroorzaker' wordt
> verweten. Dubbele onzin dus. Kennelijk bestaat de enige speelruimte in
> 'de politiek' uit het bespelen van emoties, kennis en argumentatie
> doen er niet toe (de enkele goeden als Hein van Meeteren en Marc Fluks
> niet te na gesproken!).
>
> Mijn korte meta-analyse van de aanvankelijke reacties wil ik toch
> afsluiten met een oproep om wat minder dommocratisch te zijn. Als dit

Cees Binkhorst schrijft 18 september:
En met deze een oproep aan de onfeilbare Henk Vreekamp om vooral
op zijn korte geheugen te letten (hij is bijna twee weken kwijt).
Het is dus niet alleen de conjunctuur die reacties dicteert ?

> komend jaar het stramien blijft - en als zodanig beschouw ik de
> kwaliteit van de lijst toch een beetje als representatief voor de hele
> club - dan zie ik D66 zwaar tenonder gaan. In Utrecht hebben we
> dommigheid ook te lang laten voortduren, ieder kent het resultaat.

Blijf vooral doorgaan met je analyses Henk.
Ieder voor zich maakt wel uit wat hij al dan niet daarvan overneemt of
van kommentaar wenst te voorzien :).

> Uw puinruimer,
>
> Henk Vreekamp, Utrecht.

Groet,