Antiwesters en zelfmoordacties

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Tue Sep 18 18:03:54 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl> said:
>Voor God, Koning en Vaderland te sterven was het waard, [...]

En dat was exact de methode die de Afghaanse moslemstrijders gebruikten tegen
de Russen (die toen de tijd van hun leven gehad moeten hebben met het omver
knallen van deze arme zielen), totdat het hulpvaardige Westen ze in de leer
van de guerrillastrijd en het terrorisme onderwees.

>Alleen als we bereid zijn ook te kijken naar de motieven van daders, hoe
>gruwelijk en afkeurenswaardig hun daden ook, en een brug te slaan over de
>eigen angst voor onze kwetsbaarheid en de wederzijdse afhankelijkheid met
>een al dan niet zichtbare vijand, maken we een kans geweldsspiralen te
>doorbreken.

Dat punt probeer ik over te brengen op een internationale nieuwsgroep, maar de
Amerikanen zijn voor zeer weinig rede vatbaar. En dat is een nieuwsgroep van
programmeurs, die zijn over het algemeen iets redelijker en 'linkser' dan hun
doorsnee landgenoot. Ik ben erg bang, en niet voor de terreurorganisaties...

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B