Oorlog tussen Mentaliteiten

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Sep 17 13:43:08 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"H. van Meeteren" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Uit het nieuws:
>
>  >>President Bush heeft gezegd dat "Amerika in oorlog is met de daders van
> de   terroristische aanslagen''. "De daders van deze
> aanval op de Verenigde Staten hebben voor hun eigen vernietiging
> gekozen", zei Bush. Er zijn 50.000 reservisten opgeroepen
> in  verband met vergeldingsacties.
> Bush zei met name tot deze groep dat "iedereen die
> een  uniform draagt zich gereed
> moet houden." <<
>
> Bush begrijpt niet dat de mensen tegen wie hij wil opnemen een ander idee
> [...]

Dat hoeft ook niet. Je laat simpelweg geen plaats/gebouw vernietigen met
de potentiele mogelijkheid van een grote stad aan inwoners te herbergen
en dan de andere kant op te kijken alsof er niets gebeurd is.
En dat ook nog zonder dat daar een oorlogsverklaring aan is
voorafgegaan.

> Anders zouden ze geen zelfmoordcommando's
> vormen. Ze zijn dus onbereikbaar, in die zin opgevat, en niet te bedreigen
> op deze westerse manier.

Het zou me niet verbazen als ook onze regering niet meteen het antwoord
voorhanden zou hebben.

> Dit soort uitspraken tekent het enorme verschil in
> mentaliteit en cultuur tussen de USA en zijn vijanden. In die zin gaat er
> een oorlog tussen mentaliteiten plaatsvinden.

Uhmmm, vlgns mij is die oorlog tussen mentaliteiten al begonnen door de
gekozen werkwijze van de daders.

> Fascinerend, als het niet zo
> gruwelijk was.

Hoe die nare geest weer in de fles te krijgen?

Henk Elegeert