hoe nu verder?

Fri Sep 14 17:16:51 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Fedde,

Ik heb helaas Van Mierlo net niet gehoord.

Zelf heb ik de indruk dat de Engelsen (Blair, maar ook de leiders van de
partijen in hun parlement) een goede en open bespreking vooraf kiezen.
Steun uitspreken voor hernieuwde bestrijding terrorisme (een "oorlog" tegen
het Westen) EN het momentum als kans willen grijpen wereldconflicten
hernieuwd proberen op te lossen.
Geen enkele aanpak wordt bij voorbaat uitgesloten maar "onze" waarden
blijven expliciet de norm waaraan "onze" strijdmiddelen vooraf ook worden
getoetst. Mensenrechten zullen dus de strijdmogelijkheden beperken wat
betreft de gevolgen voor onschuldige mensen elders.
Ook de onrustgevoelens en binnenlandse uitingen jegens etnische groepen
worden goed en duidelijk besproken door de Engelsen.

Fritz van Rikxoort