Aanslagen in de VS

Thu Sep 13 20:48:38 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Misschien heb je gelijk, maar ik wil niet kritisch zijn over de eerste
terecht emotionele reacties.

Anderzijds valt me op uit een snelle rondgang langs de websites van de
"grote" partijen dat alleen het CDA uitgebreider  aandacht aan het onderwerp
besteedt, in een breder perspectief. Ook hun Eerste-Kamerfractie en Van den
Broek geven een overwogen mening, waarin ze veiligheidsbeleid verbinden met
wereldpolitiek, dialoog en "rechtvaardige vrede" (wat ik heb begrepen als in
contrast met uitsluitend door machtsoverwicht behouden vrede). Hebben ze
gewoon de beste website of hebben ze ook meer te vertellen? De PvdA plaatst
alleen de toespraak van Wim Kok.

Wellicht kunnen we onze fracties gewoon vragen wat ze als
volksvertegenwoordigers doen met een en ander en het bestuur welke
mogelijkheden ze zien op het congres over twee maanden voor aandacht voor
dit onderwerp van onze "veranderde wereld".

Fritz van Rikxoort