Aanslagen in de VS

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Sep 13 18:56:16 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:03 13-09-2001 Thursday, Fritz van Rikxoort wrote:

>Wij als gewone burgers en D66-ers kunnen nu niet veel meer doen dan met
>elkaar praten. Anderzijds moeten we misschien nadenken over het uitspreken
>van steun aan onze partijgenoten in het Parlement en de Regering waar zij
>verstandige woorden spreken en verstandig beleid van onze regering steunen.

Dank je wel Frits voor je integere woorden. Als D66 kunnen we niet veel
doen. Maar wel iets. De verkiezingstijd komt eraan. We kunnen ons opstellen
als échte democraten, dat wil zeggen: het NATO beleid en het buitenlandse
beleid van de VS niet klakkeloos, kritiekloos volgen. Wijzen op oorzaken,
op gevolgen, op samenhangen. Kortom: een eigen, eerlijk en kritisch geluid
laten horen. Zelf vind ik dat D66 als coalitiepartij teveel heeft
meegehuild met de wolven. We moeten meer leren blaffen én bijten, als het
nodig is.