Stal-kap verweekt de geest

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Sep 10 20:59:53 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde luisteraars,

Tijdens den verlate lunch vernam ik enige woordjes van ons aller Bert
Backer, werkzaam bij het Landgericht te 's Gravenhage. Op Radio Een. Ik
waande mij weer in het Interbellum (de jubelperiode tussen Twee
Wereldoorlogen in den Twintigsten Eeuw). Albertus wil nu de failliete KPN
steunen met een garantiesom opdat de Bankiers lagere Renthe zullen bedingen
aan het voormalige Staatsbedrijf. Zulks beteekent een variatie op het
beruchte VVD-Idee om de laaggekoerste Aandelen van kapotte
ex-Staatsbedrijven op te koopen, ter ondersteuning. Hetwelk mij deed denken
aan Den Koers van weleer: nationaliseeren van den verliezen en privatiseeren
van den winsten. Het Stalinistisch-Kapitalisme ten voeten uit! En niks
reegelen voor de burgers, want die tellen niet onder stal of kap. Kameraad
Joseph draait zich om zijn Graf - van jolijt schudden zijn beenderen.

Ja, en wat wil Albertus nog meer? Nee, niet alles terugkopen en den KPN weer
gewoon staatsbedrijf maken van monopoliefuncties. Hij wil zelfs het vaste
net, de Infrastructuur verpatschen. Nog erger dus dan bij de Spoorwegen!

Ja ja, wij burgers Alles betalen en we houden er Niks aan over.

Dat noemt zich dan 'Liberalen'. Kennelijk lieden die van onze vrije
maatschappij een Ideologisch en Financieel Reservaat maken, beheerd door een
Ongrijpbare Elite die Zichzelf ontslaat en aanneemt, en het plebs middels
belastingen en Monopolieprijzen alles laat Bekostigen.

Kunnen de discipelen van Hopman Dik, U weet het Schreeuwend Economisch Hoofd
der Volkschpartij D66, niet een cursus Zwijgen toegediend krijgen? Voor een
cursus Denken is het inmiddels te laat.

- Langzaam wordt ook de sluier, oh Dommocraten, weggehaald over het
plotselinge afscheid  van Hans Wijers na vier jaar succesvol ministerschap
op Economische Zaken uit het Forum der Politiek. Temidden van het gekwaak
der Computergekken en Staats-JuRisten voorzag hij als vakman de teloorgang
van de stal-kap. Dat wilde hij, hoe gevierd ook, niet op zijn boterham
krijgen. Had hij ons Schapen maar gewaarschuwd voor de Backers, Graaven,
Voutes en saxofonerende Paardenknechten.

Ik zie het zwart in... Eenerzijds die Stal-Kappers, anderzijds
Volkschverlossers (zanger Oostbroek, professor Fluim), en temidden van hen
dwarrelend de danschende Naakte Koorknapen. De Anarchisten en Communisten
zijn reeds verslagen. Nu zij nog!

Sluit u aan bij het Comite. Het is nooit te laat om van de geschiedenis te
leren.

HV, historicus BV, U.