campagne 6/3/01

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Mon Sep 10 18:28:11 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Uit een onderzoek in Amsterdam komt naar voren dat de lokale inspanning een
grotere invloed zou hebben dan wat wordt verondersteld in de wandelgangen.
Daar wordt namelijk gesproken over 20% invloed lokaal en 80% invloed vanuit
landelijke performance op de uitslag van gemeenteraadsverkiezingen. Uit het
onderzoek ozu je kunnen opmaken dat het veel meer 50-50 ligt.

Ook als dat niet waar zou zijn, is je eigen inspanning uiteindelijk ook van
invloed op het resultaat. Hoe zichtbaar ben je geweest de afgelopen vier
hjaar, welke duidelijke (evt scherpe) standpunten heb je ingenomen en hoe
heb je die kenbaar gemaakt aan de burgers? Heb je al eens aangegeven dat D^6
een bepaald standpunt heeft obv vragen van burgers maar dat dit noiet kon
worden (of wel) gerealiseerd omdat de partijen X, Y dat hebben geblokeerd
(of er h=juist aan mee hebben gewerkt)?

Gemakkelijk is het niet en zal het niet worden. Ik moet altijd denken aan de
stadsdeelwethouder die op een bijeenkomst riep dat hij toch zoveel goede
dingen had gedaan, maar dat niet terug zag in de uitslag. Waarop één van de
leden hem vroeg of hij zich ooit wel eens geidentificeerd had bij die
gelegenheden als een D66 wethouder...... Het antwoord was : neen.
Soms zijn wij te bescheiden.
Soms zijn we te voorzichtig: het raadslid dat 8 maanden voor de verkiezingen
desgevraagd aangeeft niet mee t willen werken aan een wat scherpere en dus
wat meer zichtbare opstelling van D66. Dat wil hij wel doen vanaf 2-3
maanden voorafgaand aan de verkiezingen. een soort ECHO effect
(huisaanhuisblad wdat je enkele weken voor oud/nieuw plots  krijgt opdat de
bezorgers dan de fooien kunnen opahlen).
Reden raadslid: ik moet noig enkele zaken regelen die ik belangrijk vind en
dat kan alleen als ik virnedjes blijf. Scherpte kan dus niet. Begrijpelijk,
niets menselijks in osn vreemd -:), maar dan blijf je dus ook redelijk
onzichtbaar en op de iets langere termijn nek je de partij daar mee.

Kortom: met herman Beun denk ik ook: kan allemaal waar zijn, maar laten we
er niettemin gewoon ook zelf wat aan doen.

groet

www.theoveltman.tv
Green energy from a company that sells only the good stuff (green CLEAN
energy: www.echte-energie.nl now and go for it. Get good service (No shares
for me...-:), just a client)