criminele uitkeringen

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sat Sep 8 10:26:18 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha! Bij veel burgerlijk gehoorzame rechtsgeaarde theoretici een knuppel in
het hoenderhok, voor veel normale mensen de normaalste zaak van de wereld,
de eersten noemen zich bij voorbaat verdedigers van de democratie, de
tweeden raken gefrustreerd van zoveel theorie die tegen het menselijk gevoel
indruist:

Veel criminelen maken aanspraak en hebben recht op uitkeringen tijdens
detentie. Lijkt me onverteerbaar, met terugwerkende kracht.
Van een vangnet situatie lijkt me geen sprake. Kosten maken gedetineerden
niet, en in zoverre ze dat wel doen, zou er een speciale ad hoc regeling
moeten bestaan, waarin puur op basis van welwillendheid van maatschappij cq.
overheid, nood gelost wordt.
Het druist rechtstreeks tegen het rechtsgevoel in, dat kan de bedoeling niet
zijn van recht.