UPC/KPN in vrije val: tijd voor noodplan ?

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Fri Sep 7 09:45:40 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Koek <mark at koek.net> said:
>Niet mee eens. Daarmee lijk je te impliceren dat het ueberhaupt niet
>uitmaakt hoe je je economie inricht.

Ik denk dat het een stuk minder uitmaakt dan veel mensen denken.

>Stel: een UMTS-bieder gaat failliet en een ander koopt uit de boedel
>de UMTS-licentie voor beduidend minder dan er oorspronkelijk voor
>betaald is. Niet ondenkbaar, de waarde van zo'n licentie fluctueert
>mee met de gedachten over wat er met UMTS te verdienen valt.

Maar dat is niet het uitgangspunt, dat de kopers van de licenties failliet
gaan. Het uitgangspunt is dat ze UMTS diensten gaan aanbieden en aangezien
alle grote bedrijven door Return-On-Investment geregeerd worden, gaat de
verkoopprijs gewoon - met opslag - omhoog door de kosten van de licenties.

Nu is het in het onderhavige geval een luxebelasting, dus het zal me een zorg
wezen, maar het verhogen van prijzen door overheidsingrijpen waarbij het
verschil in de zak van Zalm landt valt voor mij onder het kopje (indirecte)
belastingen.

Qua nationalisatie pro en contra: zou er niet al een hoop verbeteren als de
overheid van dat vermalijde kasstelsel afstapt? De omstelling van een hoop
aktiviteiten in overheids-BV's is wat mij betreft een stap in de goede
richting...

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B