KPN

wop ates wates at HOME.NL
Thu Sep 6 00:38:27 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja, het eerste land waar zoveel geld betaald werd voor frequenties was het U.K. ,de kopers daar zijn
niet failliet gegaan,
terwijl ze naar verhouding meer betaald hebben. Die bedrijven konden de klap verdragen.
Het KPN probleem is dat ze het geld niet hadden om te kopen.
Het tweede probleem de WAP techniek is toch niet helemaal wat de IT-ers hadden beloofd (te langzaam)
Het derde probleem Er zijn meer belovende technieken (naderhand) ontstaan  Dus vertrouwen weg.
Het vierde probleem de beurs dondert in elkaar, dus ze kunnen niet emiteren.
Het vijfde probleem, zoals gebruikelijk met banken, die vertrekken als het moeilijk wordt. In dit
geval dus
vragen een veel hogere rente.
Nou ben ik er niet om aan te wijzen waar de fout gemaakt is, ga ik lekker toch doen.
De nu geliberaliseerde bedrijven zijn altijd beschermd tegen foute investeringen door de
departementen.
Er mocht n.l. eigenlijk helemaal niet geinvesteerd worden. Dus het was altijd een gevecht en het werd

vaak verloren. Nu kunnen ze ineens zonder Big Brother hun gang gaan. Daar moeten ze nog aan wennen.
Het moge duidelijk zijn ik leg de schuld bij de staat, die hebben de kindertjes te vroeg los gelaten.

Nou met alle lijsters tot nu toe zie ik niets in hernationalisatie, en ook niet in aandelen kopen,
want er is geen
enkele garantie dat dat de koers zover verbetert dat ze kunnen emiteren.
Maar ik zie ook niets in voor deze marktwaarde dat bedrijf naar een buitenlandse eigenaar te zien
verdwijnen.
Ik zou voor willen stellen, een garantie op leningen tot een maximum van het voor de frequenties
betaalde,
en een afgesproken tijd te bepalen uit winst potentie en aflossing tot een gebruikelijk vreemd
kapitaal nivo.
Niet uit hoofde van "ik ben de vroegere eigenaar", maar als grootaandeelhouder die z'n investering
beschermt.
Een in Duitsland waar banken vaak grootaandeelhouder zijn heel gebruikelijke handelwijze.
Mooi puntje voor onze fractie, maar dan moeten ze het nog wel even een leuk idee vinden.

Groetend,

wop ates