UPC/KPN in vrije val: tijd voor noodplan ?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Sep 4 07:57:47 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Eibert,

Dat sommige mensen toehappen bij mijn opmerking over de 'oude VVD-76
toerenplaat' na hun pleidooien voor stal-kap (stalinistisch-kapitalistische)
maatregelen vind ik wel grappig. Iemand suggereerde al dat deze mensen ook
werkelijk VVD-er zijn. Mogelijk. Maar het toont in ieder geval wel aan dat
men de balle verstand heeft van bestuur en economie.

De hele discussie gaat namelijk over natuurlijke en juridische monopolies
ten dienste van de hele bevolking, en niet over wilde privatisering.

Trouwens, met die KPN en UPC faillissementen zijn *alle* Nederlanders de
pineut. De staat is nog voor 34% aandeelhouder van KPN. En als die mijarden
opbrengsten uit de Zalm-veilingen niet op tafel komen (KPN kan niet betalen,
de superkapitalistische privatiseringsvriendjes van onze VVD-gang evenmin)
dan gaan wij dubbel het schip in. Daarbij nog geteld als derde element de
noodzakelijke her-nationalisatie (niks 'links', maar gewoon noodzaak om de
nationale infrastructuur te handhaven!) - wel, dan schat ik de
maatschappelijke kosten van dit Paarse VVD-avontuur op 30 + 20 + x miljard
keiharde guldens. En als Zalm premier wordt, zijn we helemaal de pineut.

We zullen t.z.t. het gepeupel de weg naar de VVD wijzen om wat anders te
doen dan op ze te stemmen...

Welke minister sinds begin jaren tachtig is nog steeds
kampioen-schuldenmaker? Was dat niet VVD-Wiegel?! (Terwijl Den Uyl de naam
heeft)

Een aantal dommovraten op deze lijst doet mij vrezen dat D66 volgend jaar
uiteindelijk uitkomt op 1 zetel.

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 20:07 3-09-01 +0200, you wrote:
> [...]
>er grenzen
>aan wat een menselijke organisatie kan behappen. De huidige maatschappij
>is veel te complex
>geworden om alle details centraal te regelen. Houd afstand en stel
>kwaliteits eisen aan diensten
>indien het maatschappelijk gewenst is, maar grijp alleen in indien het
>echt niet anders kan.
>
>Dus D66 ga niet in tegen de radio veilingen. Om aan te tonen dat ik geen
>VVDer ben ben ik
>bijv tegen gevangenissen privateren, lijkt me linke boel en ook het

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66