UPC in vrije val: tijd voor noodplan ?

Sun Sep 2 13:36:45 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 'Lenny Bruce' <LBruce at FOOTPRINTING.COM> schreef:
>Ik weet niet echt welk privatiserings project het grootste suckes is van
>de kabinetten Kok. Is het de NS, energiebedrijf Nuon, de PTT, of het
>failliette KPN

 Dat was inderdaad de achtergrond van waaruit ik mijn opmerking maakte.

 Er wordt nu zo hoog opgegeven over Kok en Paars maar het is -in sociaal
 opzicht- de grootst denkbare ramp geweest. Ik kan me niet herinneren
 eerder in mijn leven een dergelijk fiasco te hebben meegemaakt. Alleen
 de Tweede wereldoorlog was erger, maar toen was ik er nog niet.

 De PvdA ziet de bui al hangen en distancieerde zich gisteren van Paars.
 Ik heb een paar keer op deze lijst geschreven dat D66 dat dus ook (en
 als eerste !) had moeten doen, maar dat is helaas niet gebeurd. Nu gaat
 de PvdA dus op de loop met de kritiek op Paars (want: regeren met CDA en
 GroenLinks). Ook al valt die enge Melkert dan niet zo goed, met de D66'ers
 is het aanzienlijk ernstiger gesteld...

 Om dat wat nader te adstrueren - dit staat vandaag op teletekst (de ge-
 tallen zijn de punten, niet de leeftijden, uiteraard).

 Bron:  NOS Teletekst
 Datum: 2 september 2001

 Populariteit Melkert stijgt niet
 --------------------------------

 RIJSWIJK Beoogd PvdA-lijsttrekker Ad
 Melkert blijft hangen op de vijfde
 plaats als het gaat om de populariteit
 van PvdA-politici, zo blijkt uit een
 enquete van Intomart voor RTL Nieuws.

 Melkert, die 20 punten behaalde, wordt
 voorafgegaan door premier Wim Kok (68),
 burgemeester Stekelenburg van Tilburg
 (48) en de ministers De Vries (37) en
 Vermeend (35).

 Na de aankondiging van zijn vertrek
 doet Kok het nog beter dan twee maanden
 geleden. Van alle politici is Kok ook de
 meest beminde, gevolgd door VVD-minister
 Zalm. Impopulair zijn Brinkhorst (-9),
 Borst (-11) en Netelenbos (-17).

 (c) 2001 NOS Teletekst

 Waarvan acte.

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> voegde er aan toe:
>Volgens de stalinistisch-kapitalisten is de marktwerking absoluut. We zullen
>en moeten naar de verdoemenis. Gemeenschapsgevoel is ouderwets, we moeten
>alles individueel oplossen. Bijvoorbeeld, door als asielzoeker te emigreren
>naar een land waar de tv-kabel nog heerlijk collectief bezit is

 Een alternatief voor de huidige malaise zouden kabelmaatschappijen zijn
 a la woningcorporaties (ondersteund door de overheid, uiteraard). dat haalt
 de democratie weer wat binnen en het recht op (serieuze) informatie. Maar
 om te beginnen had 'Paars' de kabel nooit uit handen moeten geven, natuurlijk.
 Ook niet de energievoorziening, de spoorwegen en wat er allemaal nog meer
 niet verkwanseld werd. Over een jaar bestaat KPN niet meer: het bedrijf is
 of failliet of overgenomen door een buitenlandse opslurpfirma. Hoe dan ook:
 men heeft in Nederlands niets meer te zeggen over het -voormalige- eigen
 bezit.

 De geest van 'Paars' zal nog lang doorspoken...

 Marc Fluks