NS-Amsterdam het spoor bijster

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Wed Oct 24 20:48:53 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

Ik denk dat ze die HSL gewoon onder 25000 Volt zetten, die Thalys is al
geschikt voor de op- en afloopstukken van 1500 Volt (Amsterdam- Hoofddorp en
een stukje in Rotterdam). Het omgooien van het hele net naar 25000V gaat
denk ik een beetje teveel kosten.....

Die ICE is overigens een luxe boemel die pas tussen Keulen en Frankfurt echt
HSL wordt!

Ernst