Mogelijk wel openheid in Leeuwarden

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Wed Oct 24 17:48:17 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Ik hoop[ dat je maandag naar Nieuws op 2 gekeken hebt, waar ons raadslid van
D66 ondanks de boete clausule in de wachtgeldregeling (maar die kan anderen
toch niet binden?) zonder meer zijn commentaar gaf, als terecht voorstander
van openheid, zonder dat dit overigens tot een dieper inzicht leidde.
Alphons Dölle, nu professor en ooit gemeenteraadslid in Groningen (hij wilde
mij ooit bij het CDA voor jongeren betrekken) heeft er terecht opgewezen,
dat zo'n regeling de wettelijk voorziene controle in de gemeentewet (het in
een openbare vergadering verantwoording afleggen over deze maatregel waaraan
een prijskaartje hangt) nooit opzij kan zetten.

Zou ik ook een ruzie met mijn CvB kunnen forceren en zo'n afkoopsom van mijn
wachtgeld kunnen incasseren?

Tjerk (die ook al een staatslot heeft)