Kabinet wil cryptografie gaan "reguleren".

Gerrit van Malkenhorst g.vanmalkenhorst at DDSGOUDA.NL
Tue Oct 9 22:59:54 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,
Over encryptie gesproken:
Binnen de experimentele quantummechanica is een heel nieuwe
encryptietechniek ontwikkeld.
Essentie is dat een bericht dat onderschept wordt door een onbedoelde derde
*per definitie* onleesbaar wordt.
Dat dat kan is een gevolg van de bizarre verschijnselen van de natuur op
quantumniveau: de bescherming van het
bericht wordt verzorgd door de wetten van de natuur zelf
Zie o.m http://www.quantum.at/ en kies voor 'Entangled Photon Quantum
Cryptography'
Maar als je "quantum encryption" opgeeft in een zoekmachine krijg je een
lawine aan info, bijv.
http://www.qubit.org/intros/crypt.html of
http://www.aip.org/releases/2000/release03.html
Misschien is het streven van het "kabinet" (lees de BVD) om encryptie te
beheersen op termijn een achterhoedegevecht,
dat wordt ingehaald door de technologieontwikkeling
mvrgr,
Gerrit van Malkenhorst