Beleggingshypotheken

Eibert van de Streek streeke at IAE.NL
Sun Oct 7 15:58:35 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo Henk,

Wil je met deze boodschap zeggen dat er een probleem is?

Voor mensen die zeg de laatste paar jaar een beleggingshypotheek hebben
afgesloten is er niets aan de hand. Misschien zijn de eerste paar duizend
gespaarde en belegde guldens gehalveerd in waarde nou en. Het omgekeerde
geld nu dat met nu ingelegde gelden aandelen goedkoop worden ingeslagen.
Belegginshypotheken kunnen riskant worden op het eind, als de aandelen
net voor de uitkering instorten dan ben je de pineut.

Het is nu overigens een zeer gunstige tijd voor een hypotheek af te sluiten:
hoge inflatie, lage rente, lage aandelen koersen!
Plus een idiote overheid die hypotheek leningen subsidieerd!

Eibert van de Streek