art 5

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Fri Oct 5 17:41:55 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heel mooi gesproken, uit het hart. Ik zelf vind nu juist niets zo geschikt
voor een referendum als een oorlogsverklaring.
Het buitenspel zetten van de democratie in zulke zaken getuigd van grote
arrogantie.
Art. 5 betekent toch min of meer een oorlogsverklaring, waarom wordt dat
binnenskamers door de NATO nb! besloten, waar is het primaat van de politiek
en de souvereiniteit van het volk???? Verkocht aan Lockhead-Martin en
Holland-Signaal en de commissarissen?
Het stilzwijgen van het feit dat we nu officieel in oorlog zijn is helemaal
grote schande.
De vrijheid van Elegeert is een zielige vrijheid, het is een vrijheid om te
zeggen wat je wil, zonder enige stem. Het is de vrijheid van vogel, ja,
Elegeert is zo vrij als een vogel! Geweldig, ondertussen is het hap van de
grote adelaar en weg is zijn staart.
We hebben onszelf tot potentieel doelwit laten verklaren door een stuk of
wat oude mannen in militair ornaart, zonder zelf ook maar een klein beetje
stem in te hebben gehad. Doet mij aan andere dingen denken dan democratie.
Als 2/3 van de Nederlanders instemt met artikel 5 van de NATO prima, maar ik
wil dat nog wel eens zien eerst. Dat is niet laf, het is laf om zijnde Kok,
en D66 leiding, je mond niet open te trekken, en je laten meedrijven in de
stroom, terwijl het volk eerst zijn zegje moet doen.