Bewijzen

Jos Horikx jhorikx at CHELLO.NL
Fri Oct 5 07:54:38 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 01:00 5-10-01 +0200, Henk Elegeert wrote o.a.:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Op een andere lijst las ik dit:

>"
>Is het niet mogelijk die bewijzen tegen Bin Laden door de Hoge Raad te
>laten toetsen? Dat kunnen ministers toch niet, dat is toch hun vak niet.
>Ministers kunnen dan beslissingen nemen op grond van het oordeel van
>de Hoge Raad.
>"

Dat zou erg weinig zin hebben: toegegeven is immers reeds (door
Colin Powell) "The case against Osama bin Laden, while compelling
enough to convince America's North Atlantic Treaty Organisation
(Nato) allies that he and his al-Qaeda movement were behind the
September 11 attacks on New York and Washington, might not
stand up in court at this point"

http://boston.inet.co.za/bday/content/direct/1,3523,940164-6079-0,00.html

>Of door een internationale instantie?

Dat zou het ICJ (International Court of Justice) moeten zijn of
het een of ander islamitisch hof. Maar de VS willen niet praten
met de Taliban, die willen Bin Laden *zelf* hebben.

(zie onder andere de, pakistaanse, bron:
http://www.paknews.com/main.php?id=3&date1=2001-10-04 )

Met vriendelijke groet,

JH