Bewijsmateriaal, Navo en democratie

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Oct 4 23:36:55 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

ad. 2: Het parlement wordt niet buiten spel gezet. Fractievoorzitters lezen
net zoveel info als de betrokken ministers. En als het materiaal te dwaas
is, zullen ze dat heus wel laten horen. Verder redeneer je weer als een
jurrrrist - bewijzen, bewijzen...

Bedenk dan dat het specifieke van oorlog is dat je reageert na
gebeurtenissen en op sterke, openbare aanwijzingen. Volgens jouw redenering
en zienswijze hadden de geallieerden nooit in 1940 Hitler de oorlog kunnen
verklaren, bijv. omdat oorlogsmisdaden als vernietigingskampen toen nog niet
bekend waren (of bestonden). Een voorbeeld? Er was nog geen vonnis van een
wereldrechtbank over bezetting van bepaalde naties, en dus hadden ze nooit
D-day mogen beginnen. Etc.

Ik hoop dat je je (pacifistische?) 'beperktheid' inziet.

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 13:00 4-10-01 +0200, you wrote:
> [...]
>Denk eens na.
>Zo krijgen we niet eens acht zetels, op deze wijze worden we teruggemept
>tot vier a vijf zetels. Als we niet gauw onze democratische pricipes
>offensief zetten tegenover de oorlogszuchtige en ondemocratische bewegingen
>om ons heen, dan zijn we onze geloofwaardigheid geheel en al kwijt.
>
>Ik ben ervan overtuigd dat in Nederland een groeiende groep nadenkende
>mensen de ontwikkelingen op de voet volgt. Dat is onze natuurlijke
>achterban. Die is goed voor vijftien tot twintig zetels.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66