Beleggingshypotheken

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Oct 3 16:40:42 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geachte stal-kappers,

Stalinistische kapitalisten piepen niet, lijden in stilte over hun recente
nederlagen. Gewone liberalen blijven zich in het openbaar uiten.

Vandaar mijn rondvraag: is iemand op de hoogte van problemen rond
beleggingshypotheken? U weet wel, naast een levensverzekering kun je bij
hypotheek nemen ook een deel van je centen stoppen in hypotheek-gebonden
aandelenpakketten, die je om de zoveel tijd te gelde moet maken, in de hoop
dat je met de winst een extra deel van je hypotheek kunt aflossen.

Mij bereiken berichten dat sommige hypotheekbanken recent per brief de
aflossingstermijnen hebben verlegd om hypotheeknemers niet in de
verlegenheid of in opstand te brengen.

Henk Vreekamp, Utrecht