Wat te doen als rechts populair is?

Lenny LBruce at FOOTPRINTING.COM
Wed Nov 28 17:18:39 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny doet mee er tussenin..

H. van Meeteren wrote:

> [...]
> een sociaal geweten. Een overtuiging dat alleen in een democratie, in een
> échte, werkende democratie, vrede, voorspoed en welzijn kunnen bestaan.
> Oorlog is per definitie de vijand van de democratie en het welzijn. Kijk
> maar eens naar de massaslachtingen die nu plaats vinden in Noord
> Afganistan. Een "koude oorlog" (tegen de Islam) is óók oorlog, vergeet dat
> niet. En dus niet democratisch. Democratie is open staan voor andere
> meningen, écht luisteren naar elkaar (ook al vind je de ander abjecte
> meningen verkondigen). Oorlog is de ander ontkennen, willen vernietigen.

Lenny schrijft:
Het bovenstaande komt me over als een beetje zweverig spiritual psychobabble. Het onderstaande "...LN
kan nooit een democratische partij zijn" begs the question.
Wat versta je onder een democratische partij. En onder meest alle definities beantwoord LN daar in
ieder geval niet minder aan dan de bestaande partijen en/of onze parlementaire democratie.
Een wel erg sprekend voorbeeld van de 'parlementaire democratie at work.. is de bouwfraude waar het
kabinet gewoon de motie van de 'democratisch verkozen'  tweede kamer gewoon niet uitvoert. En waar D66
vrolijk blijft meespelen...

ladiedo-ladiedie
youwza van
lenny