Olga in de bocht

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Wed Nov 7 16:58:48 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marcel Houtkamp schreef:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Gerrit,
>Ik ben het met je eens. M.i. typisch voorbeeld van politiek/sociaal en
>weetikwatnogmeer correct willen zijn. Voor andere bewuste nietdrinkers
>is nooit op die grond een uitzondering gemaakt en bovendien: wijnloze
>pakketten waren er altijd al (weet ik van mijn regelmatig inkopen bij de
>Makro). Daarin zit trouwens veelal limonadesiroop.
>Groet, Marcel Houtkamp, Schiedam

Marcel en Gerrit zijn uitgegaan van de tekst van de Telegraaf, dat niet iedere
krant even betrouwbaar is dat wisten we al. ;-)
Wat Olga in haar bijdrage volgens mij goed heeft verwoord is dat wanneer we
het van belang vinden dat mensen met een andere culturele achtergrond binnen
de politie gaan werken, dat je dan wat moeite zult moeten doen om hun cultuur
te begrijpen. Olga geeft daarvoor een voorbeeld wat vrij onschuldig is maar
wel mensen een onwelkom gevoel kan geven.

Marcel geeft aan dat er genoeg wijnloze pakketten beschikbaar zijn, daar gaat
het dan in mijn ogen ook niet om. Het gaat niet om de vraag of er een
alternatief beschikbaar is maar of je de moeite wilt nemen om je in de
achtergrond van anderen te verdiepen en daarna dat alternatief wilt aanreiken.

Marc-Jan Ahne