Nederland doet mee aan War on Drugs

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu May 31 07:20:38 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erol en anderen,

Het is inderdaad weer een dieptepunt in de relaties USA-NL gezien de
minachting voor het publiek. De VS voeren een War On Drugs, dus is scheiding
van info voor oorlog en drugs letterlijk kunstmatig en puur een jurrridisch
smoesje. En Paars maakt het alleen nog maar erger door te suggereren dat de
beslissing feitelijk bij de Antilliaanse miniregering lag. Willemstad zou
graag verblijfsgeld trekken uit de tientallen bewaking, monteurs en piloten
(inderdaad een eskadron van 11?) die gokken en het hoerenkamp Campo Alegre
bezoeken.

Nee, dan was de vorige aanwezigheid van de Yankees wel zinvoller: toen
verdedigden ze de raffinaderijen die 80% van de vliegtuigbenzine voor de
geallieerden produceerden. In de Tweede Wereldoorlog woonden ze op wat
'Amerikanenkamp' ging heten, een wijk met luxe bungalows in Willemstad vol
verwilderde honden. En ze traden toen heel wat socialer op dan het
plaatselijk blanke schorriemorrie in de kwestie van de politionele
(Nederlandse) massamoord op Chinese zeelui in de haven van Willemstad. Een
nationale schande die nog steeds onder het postkoloniale carpet ligt, mede
omdat de Creoolse elite van onderwijzers en politici heel populistisch
verkiest de Europese Hollanders te sarren met het item slavernij!

Waarom stemt de D66-fractie in met dit diplomatieke leugentje? Zou inderdaad
de hier eerder gedane suggestie kloppen dat men in wezen al bezig is met
baantjesjagen voor na de verkiezingen? Dat wordt eieren gooien op het komend
congres...

Henk Vreekamp, Utrecht