Benzineprijs en Amerika

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat May 19 08:04:50 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Glenn en de krekels,

Het is allemaal nog erger. Ieder herinnert zich het recente opzeggen van het
Kyoto CO2 verdrag. Minder bekend maar direct gevaarlijk op termijn voor de
Yanks is ook het terugschroeven van de arseen-maatregel. Clinton had er
eindelijk door dat dat 20 ppb zou worden, terwijl 10 ppb in grond- en
oppervlaktewater is gewenst. Maar de huidige knurft wil het handhaven op het
huidige 50 ppb, na lobby door de drankindustrie. Het is zelfs zo grof dat
onlangs de Wall Street Journal - u weet wat, dat communistisch dagblad uit
Oost-Korea - er een voorpagina plus essay aan weed (ik pas me even aan de
erbarmelijke spreekstijl van de nieuwe president).

Wat mij opvalt is dat Paars dan wel even onze Verschrikkelijke Man Uit
Scheveningen (Pronk) naar DC stuurde, maar verder zwijgt over al die ook ons
bedreigende verslonzing.

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 12:47 18-05-01 +0200, you wrote:
> [...]
>benzineprijzen.
>
>Hoe durven ze!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>Een US Gallon Regular kost grofweg 1,713 US Dollar
>1 US Gallon = 3,7854 liter
>1 US Dollar = 2,47   gulden
>
>Dus 1 liter kost daar 1,12 gulden
>Hier kost 1 liter 2,79 gulden
>
>Benzine is in Amerika twee-en-een-half maal zo goedkoop als hier.
>En dan moeilijk doen over milieumaatregelen. Omdat hun economie er anders
>aan gaat. Potverdorie nog aan toe, zij verzieken het milieu in hoge mate,
>maar weigeren te betalen.
>Dat het hun economisch goed gaat komt eigenlijk door diefstal.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66