Achtelijkheid (was: Islamitische achtelijkheid)

Sun May 6 08:40:03 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Minnaert <henkminnaert at hotmail.com> noteerde:
>Worden door moslims gepredikte intolerantie en intimidatie een geaccepteerde zaak
>in Nederland? Enkele maanden geleden een kunstverbod, nu publiekelijke belediging
>van homoseksuelen.

 Wat ik nu weer niet begrijp is waarom er geen onderzoek mag plaatsvinden naar het
 verschil tussen homoseksuelen en mensen die dat niet zijn. Recentelijk publiceerde
 de NEJM (of was het de JAMA?) een stuk over hoe de biologische verschillen tussen
 blanken en negers op van invloed is op medicatie bij hartziekten. Zoiets zou een
 paar jaar geleden als een 'nazi-onderzoek' zijn betiteld, nu wordt men verstandi-
 ger. Waarom niet zoiets bij homoseksualiteit ?

 Als men weet waaruit ze voortspruit (lichamelijk, geestelijk, geloofsovertuiging,
 een distributie-effect, dan wel een combinatie daarvan), dan is men niet alleen
 voor eens en altijd van het probleem af maar wellicht is er dan nog wat aan te
 doen ook (de meeste homo's zijn nu niet bepaald gelukkig).

 Nu steekt men keer op keer de kop in het zand. En dan komt er wel weer een pro-
 gressieve meneer langs, iemand die zich 'Imam' noemt, die het allemaal weer
 beter weet en fel van leer trekt tegen het fenomeen, of -en dat is eigenlijk net
 zo achtelijk- een 'onderzoek' (van 3.5 miljoen) naar 'homo's in Nederland in en
 na de Tweede Wereldoorlog'. Er zijn meer vormen van achtelijkheid dan alleen die
 van de Islam.

 We maken rare tijden door.