Bureaucraten bombarderen?

Herman Beun Herman.Beun at YUCOM.BE
Thu Mar 22 13:38:11 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

H. van Meeteren schreef:

> Beter 2/3 van de bommen op London en 1/3 op Parijs.
> Het is Engeland dat zich altijd het sterkst verzet
> heeft tegen integrale inenting.

Jawel, maar de diepere oorzaak van de huidige landbouwcrisis (het
EU-landbouwbeleid (CAP) met zijn eenzijdige nadruk op grootschalige,
intensieve productie) zijn Duitsland en Frankrijk. Vooral Frankrijk
verzet zich, samen met Spanje, nog steeds met alle middelen tegen
iedere hervorming van het landbouwbeleid. Prodi is ook de allereerste
Commissievoorzitter die een niet-Franse directeur-generaal op landbouw
heeft benoemd.

En nu ook ik erover nadenk is een enkel bommetje op Den Haag eigenlijk
ook wel gepast. Niet dat Brinkhorst zich onvoldoende inzet voor
hervorming van de CAP, integendeel, maar het was wel een Nederlander
(Sicco Mansholt) die aan de basis heeft gestaan van de CAP.

Herman Beun                  http://www.bigfoot.com/~hermanb/
HermanB at bigfoot.com                       Brussel, Vlaanderen
European Parliament, ELDR (NL-D66), http://www.vanderlaan.net
*representative democracy is a contradiction in 4 year terms*