Radio-stilte: Vrijheid van meningsuiting voor de Willem Alexander

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Mar 8 20:20:26 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Henk Elegeert" <HmjE at home.nl>

> Dit is al een stukje lastiger.....

Okee, niet vierkant. Driehoekig of rond. Als je het maar inziet.

> Das nou jammer Hein, is dit niet voortschrijdend inzicht?

Voortschrijdend inzicht. Daarmee kan alles goedgepraat worden. Mijnheer de
rechter, ik heb die man wel gewurgd, maar ja, toen had ik het inzicht nog
niet dat het fout was. Nu wel. Voortschrijdend inzicht. Mag ik nu gaan?

> Herwonnen eigenwaarde?

In Servië wel. In Kosovo: precies wat te voorspellen was: ze worden
uitgemoord en weggetreiterd.

> Dat wordt een stuk eenvoudiger als die eenduidig te maken viel, alleen
> daar krijg ook ik mijn vinger niet een twee drie op.

Principieel fout was het partij kiezen van de Navo vóór de Albanezen, tégen
de Serviers. De Nato had onpartijdig moeten blijven.

> Beantwoordt zij ook niet aan het voortschrijdend inzicht?

Een verdrag is een verdrag, voortschrijdend inzicht of niet. Stel je voor:
de et geldt niet meer wegens voortschrijdend inzicht. Dag rechtsstaat.

> Haar rol is een gewijzigde na de val van de muur/communisme, meen ik.
> Herzien?

Dat kan.