Radio-stilte: Vrijheid van meningsuiting voor de Willem Alexander

Mark van Barschot m.vbarschot at WORLDONLINE.NL
Thu Mar 8 16:01:47 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Ieder zijn meug natuurlijk, maar je Navo-fobie begint nu wel groteske vormen
aan te nemen. Dat je de NAVO propaganda niet voor zoete koek slikt, lijkt me
heel verstandig. Maar om nu de Europees kampioen repressie van de jaren '90,
de van oorlogsmisdaden verdachte crimi-politicus Milosevic die zelf weinig
scrupules kende mbt subversieve elementen, af te schilderen als slachtoffer
van repressie, lijkt mij de wereld op zijn kop.

De NAVO zou ons graag doen geloven dat louter een aanval door NAVO een
bewijs is van "schuld" van degene die de aanval ondergaat. Dat is natuurlijk
niet zo. Jij lijkt echter de zaak om te draaien. Een aanval door de
verderfelijke NAVO geldt dan als bewijs van onschuld en rechtschapenheid van
degene die de aanval ondergaat, zelfs als dat slagers als SM (what's in a
name) of SH betreft.
Gezond wantrouwen tov NAVO lijkt me een aardig uitgangspunt om meer te zien
dan de propaganda en de ogen te openen. NAVO-haat lijkt de ogen niet te
openen maar juist te verblinden.

Groet,

Mark