VP 1999 / Paars III

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Thu Jun 21 07:52:54 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik geloof dat als je als progressief democraat hoopt op Paars III dat er dan
wel iets mis is met je begrip van levende democratie. Wat is er over van die
walging van vastgeroeste macht?? Met Mao roep ik om zelfkritiek en kritiek
op de macht. Het is met Van Walsem tijd voor oppositie. D66 is nu niet echt
gewaardeerd om haar rol, zie opiniepolls.
Luisteren naar het volk dus.
Bovendien ben je echt gek als je denkt dat Paars III zelf behoefte heeft aan
D66. Paars II was al een kadootje, maar dat was echt voor het laatst.
Opnieuw een PvdA-er als premier zou me echt de keel uitgaan hangen. Ik zou
willen pleiten voor een VVD premier, laat ze maar eens de wind van voren
nemen. Verandering is belangrijk in de macht. Kok zou dan een goeie minister
van BZ zijn.
Alleen als D66 echt haar zin zou krijgen op een aantal vernieuwende punten
die KEIHARD worden toegezegd zou het zinvol zijn om mee te doen.