Onbeleefd Nederland

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Jun 10 00:11:50 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at science.uva.nl>
To: <d66 at nic.surfnet.nl>
Cc: "Hein Westerouen van Meeteren" <heinwvm at chello.nl>
Sent: Saturday, June 09, 2001 11:03 PM
Subject: Re: Onbeleefd Nederland

>  Hein, je houdt ons toch wel op de hoogte van dat oprichtingscongres van
de
>  onbeleefden ? Volgens de peilingen staan ze op drie zetels. Dat had de CD
>  toch ook ?

Zekers, ik zal ued. op den hoogte houden.

LN is echter geen nihilistische partij. Volgens mij bestaat nihilisme niet.
De term is een paradox. Nihilisme is een -isme dat kennelijk het niets
inhoudt. Maar wanneer een -isme iets inhoudt, ook al is het "niets"dan is ze
daarmee reeds niet niets meer geworden. Het aangehangen "niets"maakt
het -isme tot het bekennen tot   "ïets", omdat "niets" reeds ïets"is
(namelijk "niets"). Nihilisme is daarmee een contradictio in terminis, of
een paradox in de Watzlawickse betekenis.

Overigens hangt LN meer aan dan "niets". Een directere politiek is niet
niets.