Singh Varma als slachtoffer van positieve discriminatie

Tue Jul 31 22:31:31 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:09 31-07-2001, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Singh Varma als slachtoffer van positieve discriminatie
>
> De VPRO radio zendt vandaag op Radio 1 een item uit over
> Singh Varma en positieve discriminatie. Daar zou mevrouw
> een slachtoffer van zijn - net zoals ze een slachtoffer
> is van bedreigingen door extreem rechts, en als patiente
> lijdende aan het PTSS. Eigenlijk is ze slachtoffer van alles
> en nog wat en mogen we haar haar oplichterijen niet kwalijk
> nemen.

a) Elsbeth Etty spreekt in haar NRC-column (28 juli) van
'token niggerism', en 'ethnische excuustruus'.
Terecht, lijkt me.

b) Mensen geld beloven voor een project, en vervolgens niets
betalen, lijkt me laakbaar gedrag. Maar is het oplichting?

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl