komkommatijd (was Re: pseudologi(c)a phantastica)

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Jul 29 23:01:55 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:53 29-07-2001 Sunday, Ramon Barends (D66) wrote:

>Neen, helaas. Er is pas weer sprake van een vacature als er iemand die
>namens GROENLINKS de Kamer verlaat. Dan wordt er aan de hoogste op die lijst
>gevraagd of deze in de Kamer wil plaatsnemen. Tara is dit geval de eerste
>(nr 9), maar het hangt er van af of het haar gevraagd wordt (of ze afstand
>heeft gedaan voor nu of voor deze periode - mij niet bekend).

Dan ga je voorbij aan het Milliano-verhaal. Je hoeft helemaal niet gevraagd
te worden. Je kan die zetel gewoon claimen. Je krijgt als eerstvolgende
hoogste op de lijst, als iemand een zetel verlaat, een brief van de
kiesraad (ik geloof dat die het is), een standaard brief, en daarin wordt
je bewilliging gevraagd. Zeg je ja, dan heb je recht op die openvallende
zetel. Dat wilde de Milliano doen, ja zeggendus, met als gevolg het gekrijs
van zijn politieke voormalige broodheren. Hij heeft zich toen vrijwillig
teruggetrokken.

Hein Westerouen van Meeteren

*Conflictbemiddeling/Mediation (NMI)
*Opleiding/Coaching