Estafette: Singh Varma geeft komkommer door aan Marc Kalmann

Wed Jul 25 14:50:00 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> schreef:
>- Die voormalige taaldocent in de USA, de zich als joodse Hagenees
>posterende Kalmann blijkt helemaal niet te zijn bedreigd door opgeschoten
>Berberjongens. Zo zie je maar weer, slechts langzaam dringt het besef door
>dat niet alleen de rijke christelijke wereld racistisch kan zijn.

 Op,
 http://www.krantenonline.nl/CDA/regioportal/1,2078,2637__688016_,00.html
 lezen we dat het hier gaat om iemand die op doktersadvies van de hectische
 VS naar het vredige Nederland kwam (want: overspannen) en dat hij ons maar
 'onmensen, barbaren en schorem' vindt. Gelukkig dondert hij op naar Israel,
 daar krijgen de Palestijnen hem wel klein.

 Persoonlijk kan ik van dit soort zaken smullen. Al die zonderlingen die
 zichzelf te goed voor ons allen vinden en al die andere niet minder keurigen
 die er onmiddellijk achteraan lopen met camera's, prijzen en onderscheidingen
 uitdelende en wat al niet meer omdat ze niets liever willen dan hun wanen
 bevestigd te zien. Deze keer door een oplichtster en een doorgedraaide malloot,
 beiden afkomstig uit zo ver mogelijk gelegen streken. Wat leven we toch in een
 heerlijk land !

 De beschuldigingen van Singh Varma, dat ook zij zou zijn geterroriseerd (in
 haar geval door extreem rechts, Marokkanen raken zo'n mens met geen tang aan)
 moet worden onderzocht. Nu hebben we alleen haar woord dat er iets gebeurd
 zou zijn en dat is niet zo bijster veel waard.

 Toevallige loop van omstandigheiden: gisteren vertelde mijn (Joodse) buur-
 vrouw (ik ga met iedereen om) mij dat 'onze deelraad' binnenkort een hoor-
 zitting organiseert over de overlast van Marokkanen in de buurt. We hebben
 overigens ook vreselijke last van ratten en duiven.

 Maar men moet nu eenmaal ergens beginnen...   :-)

 Marc Fluks, Amsterdam