Singh Varma telt haar centjes...

Mon Jul 23 08:38:43 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:
>Desalniettemin verdient Singh Varma de Jules Croisetprijs. Trouwens, die
>psychotische bedrieger (voorgewende ontvoering) is nu toch weer
>gerespecteerd toneelspeler?!

 Verschil is, lijkt mij, dat Jules Croiset er niet beter van wilde worden.
 Singh Varma streeft wel degelijk geldelijk gewin na. Daar is het zelfs
 allemaal om begonnen.

 Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:
>Zegt het wat dat GroenLinks ondanks eerdere financiele malversaties
>(zelfs al in de jaren ' 80) Singh Varma steedskandidaat heeft gesteld
>voor het parlement?

 Dat hoor je inderdaad erg vaak. Er zouden ook malversaties zijn geweest
 met de verkoop van haar huis. Maar ja, ze is EN politiek correct EN blauw
 EN vrouw (wat wil een mens nog meer ?) en dan mag alles. Haar geloof,
 haar ras en haar sekse vormen tegenwoordig een bewijs van goed gedrag.

 De berichten luiden dat ze weleenswaar geen kanker heeft maar zou lijden
 aan 'Munchhausen by proxi'. Dat is een psychiatrische pseudo-ziekte
 waarbij 'de patient' iemand in zijn omgeving ziek maakt, een ziekte
 aanpraat of aanwendt om daarmee zelf de aandacht te trekken.
 Ouders van zieke kinderen, waarbij geen diagnose kan worden gesteld,
 zijn na deze pseudo-diagnose doorgaans vreselijk de klos: hun kinderen
 worden hen door verwarde 'hulpverleners' afgenomen.

 Zelfs wie in het bestaan van nu weer deze kwaal gelooft, zal toch moeten
 erkennen dat 'patiente' Singh Varma er niet aan kan lijden. Ze bezwendelt
 gewoon de handel, zoals ze dat altijd al heeft gedaan... en waarom zou
 dat op zich ook weer een 'ziekte' zijn ?

 Of zou Rosenmoller haar ziek gemaakt hebben ?       :-)