Ambtenaren en trouwlustige homo's

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 13 10:24:46 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Ramon Barends (D66)" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Henk Elegeert:
>
> Reactie:
> Ik geef het op.

Toegegeven, het zijn ook lastige vragen.

> Na lezing van de URL over de uitleg van bijbelse delen over homosexualiteit
> die wij van Henk Elegeert gemaild kregen [waar echt zoveel onzin instond dat
> ik heel lang bezig zou zijn om dat van commentaar te voorzien] en nu na deze
> opmerking nadat ik verwezen heb na de Bijbel en Leviticus 18:22 (geschreven
> door Levi BTW ;) waar duidelijk in staat waarom christenen tegen het
> homohuwelijk zijn

Dat hij dat toen al wist!?!

Maar, mogen christenen dan niet zelf bepalen hoe zij tegenover het
homohuwelijk staan?
En waarom is men dan voornemens om ook het homohuwelijk kerkelijk te
kunnen inzegenen?

> ga ik die vraag niet meer beantwoorden.

Jammer. Ik was inmiddels wel nieuwsgierig geworden hoe zo'n opvatting
kon gaan leiden tot een persoonlijk bezwaar.

> Het lijkt mij
> glashelder zo langzamerhand maar dit is aan dovemansoren besteed.

Het lijkt mij alles behalve glashelder.
En, ik wil je best geloven, maar dan moet het wel geloofwaardig zijn.
Ik zou dus een beroep van jouw op gewetensbezwaren afwijzen als je niet
verder dan deze motiveringen zou komen.

> "Er is veel mogelijk, maar niet alles is nuttig" schreef Paulus al in zijn
> brief aan Corinthe.

Ik ben het deze ene keer eens met Paulus. Zoals ik nu schrijf in een
E-mail aan Ramon Barends. :)

Henk Elegeert