Ambtenaren moeten homo's trouwen ?

Wim Althuis al.thuis at ZONNET.NL
Thu Jul 12 15:32:24 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Met enige verwondering heb ik kennis genomen van jouw mail. Enerzijds zeg je
te willen voorkomen dat er wordt gediscrimineerd door ambtenaren, maar
anderzijds heb je er geen problemen mee dat bepaalde sociaal-culturele
minderheden worden uitgesloten van publieke functies. Een beetje dubieus
vind je zelf ook niet?

Wat me veel meer verbaast is dat je - blijkbaar met instemming - verwijst
naar bepaalde (incestueuze?!) lokale sociaal-culturele opvattingen over
pedofilie, terwijl jij je nogal intolerant opstelt tegenover bepaalde lokale
sociaal-culturele opvattingen over homofilie. Dit lijkt me niet echt
consequent.

Wat me het meest boeit is jouw verwijzing naar een 'universele maat'. Wat
bedoel je daar eigenlijk mee? maar vooral: waar haal je die vandaan?

Groetjes, Wim