Ambtenaren en trouwlustige homo's

Fri Jul 6 14:23:11 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ramon Barends <r_barendsd66 at HOTMAIL.COM>:
>Art. 1 Grw schrijft ook voor dat christenen niet
>gediscrimineert mogen worden.

 Herman Beun <Herman.Beun at YUCOM.BE> daarover:
>Ja, maar er staat niet dat ze buiten de wet vallen, anders zou racisme
>volgens de Grondwet ook toegestaan zijn.
>Ambtenaren moeten de wet uitvoeren, daar zijn ze voor. Punt.

 Dus toen de wet voorschreef dat homo's in juten zakken de Amstel moesten
 worden in geflikkerd (komt daar de naam flikker vandaan ?), toen had men
 dus groot gelijk ? Kom, kom. Er bestaat altijd zoiets als een eigen
 verantwoordelijkheid en die wordt nu eenmaal gevoed door het eigen geweten.
 Daar is niets mis mee.

 Voor sommigen is het feit dat twee mensen van hetzelfde geslacht mogen
 huwen het toppunt van verlichting en voor anderen is de idee alleen al
 ridicuul - zo niet pervers. Het laatste is iets dat menige verlichte niet
 vermag in te zien.

 Wat mij opvalt is dat nogal wat lieden die in hun nopjes zijn met het
 huwelijk-nieuwe-stijl, zeer onverdraagzaam zijn voor anderen. Als er geen
 anderen waren geweest, die niet zo verdraagzaam waren geweest t.a.v. homo-
 seksuelen, dan hadden die nog steeds niet met elkaar mogen trouwen. Enige
 bescheidenheid lijkt hier dus zeker op haar plaats.

 Heb ik het goed begrepen dat die Frieze homo's in kwestie perse getrouwd
 wilden worden door juist die ambtenaar die daar principiele bezwaren tegen
 heeft ? In dat geval lijkt er sprake van provocatie...

 Marc Fluks