meevaller 8 miljard

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Tue Jul 3 07:16:58 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Ramon Barends (D66)" <r_barendsd66 at hotmail.com>
Heel goed Ramon dat je dat er nog even bijzet. Ik bedoel dat ze per persoon
de directe familie meer dan 1 miljoen gulden per jaar aan uitkering
verstrekt krijgen, terwijl ze dus 8 miljard vermogen bezitten.
Over de het maximale vermogen ook. Ik heb een grove rekensom gemaakt en
zelfs een gezonde miljardair moet met 1 miljard kunnen rondkomen. Mensen die
meer nodig hebben, lijken me in een harmonische samenleving waarin
gezondheid en sociale samenhang voor een deel afhangt van gelijkheid ook in
inkomen, kans en behandeling, niet wenselijk. Dwz de mens wel, zijn
oververmogen niet.