Lubbers en de christelijke bevlieging

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Tue Jan 30 19:50:28 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha, waarempel, iedereen heeft vast Lubbers wel horen verklaren dat het
asielbeleid van de EU 'DOM' is. Eerst dacht ik dat ik of me vergiste en het
Lubbers niet was, of dat ik het niet verstond. Hij begreep niet dat we
enerzijds klaagden over hogere aantallen asielzoekers, anderzijds de
ontwikkelingshulp, en bijdragen aan de ontwikkeling van arme landen, cq,
geldstroom noord-zuid, steeds Euro-centristischer werd. Later hoorde ik
Bolkestein ook iets over het thema verklaren. Ook nu wist ik niet zeker of
ik het goed verstaan had, hij heeft toch een heel andere beleidsterrein in
de EC??? Hij bleek de oplossing te hebben voor het asielprobleem. Dat is
mooi dacht ik, en verhip dat soort oplossingen zijn altijd eenvoudiger dan
je vantevoren denkt. Het blijkt dat wij in het westen slechts een politieke
keus moeten maken of zij im-of e- zijn. Nu dat moet niet zo moeilijk zijn.
Ik hewb het zelf al een aantal keren geprobeerd, "im, im, im, im, im" en ik
voel me inderdaad al een stuk frisser. Het zal nu wel snel afgelopen zijn
met al die honderdduizenden paupers die thuis geen enkel vooruitzicht
kennen, en besluiten hun geluk te beproeven in het verzadigde westen.
Dus lijsters, maak je niet druk meer over deze kwestie, het is uit de
wereld.
Ik maak me echter wel een beetje zorgen over het opportunisme van onze
christelijke leermeesters en de intellectuele condities waarin onze
briljante intellectuele stuurmannen zich bevinden....