deGrave en het nieuwe militarisme

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sat Jan 27 11:31:18 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Trots om een uniform te dragen, defensie gaat zich meer profileren in de
samenleving."
(Tros, kamerbreed, zaterdagmorgen heden)

Ik maak me hier nogal zorgen over. Betekent dit dat we de ingetogenheid van
een machtsapparaat, dat in de aard (zie bijvoorbeeld politieke voorkeuren in
DenHelder) tussen conservatief-rechts en fascistisch in zit, nu loslaten en
de samenleving langzaam gemilitariseerd wordt??
Ik ben zelf voorstander van een ingetogen machtsvertoning en kritisch
wantrouwen tov militair machtsapparaat.