[Re: De Milliano zelfstandig Kamerlid]

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Jan 20 01:18:36 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Zoiets ja. Er zijn fatsoensregels die niet wettelijk zijn vastgelegd.

> Dat respecteer ik. Mijn mening moge helder zijn: dit is niet netjes.

Dat is helder. Alleen de context is mij nog niet helder.
De indruk die je wekt is dat je de man zelf niet hoog in het vaandel
hebt staan.
Dat is je goed recht overigens.

> Nee. Hij had niets meer met het CDA te maken.

Ik kan best proberen om een (CDA)zetel in het parlement te claimen, maar
geef mijzelf weinig kans van slagen. (stond niet op hun lijst) Dus ofwel
heeft het CDA zitten slapen (maken op mij toch al geen wakkere indruk
gezien hun oppositie voeren) of De Milliano doet iets onwettig's. Dat
laatste blijkt echter weer niet het geval te zijn. Het wordt niet netjes
gevonden, maar ja, de argumenten daaromtrent zijn niet eenduidig en
hebben meer met gevoelswaarden van doen dan wat er in de wet omschreven
staat.
Maar mogelijk ook met het handhaven van de huidige status tussen de
fracties en de fractieleden of met de fractiediscipline.

> Dat doe ik ook als ik mijn buurman treiter. Het principe van respect
> voor je buurman (hebt uw naaste lief...)

Hein!...., wat makte me nou, "Liefde" in het vak van de
politiek/politici?!?!?!
En dat nog wel bij het CDA?!?!

> Nee. hij is op een CDA lijst, comfortabel op de rug van De Hoop Keffer
> de Kamer ingesodemieterd.

Elke stem telt, hij was goed voor zo'n 10.000 dogik.
Zal De Hoop Scheffer nu wel blij mee zijn dat het er niet meer waren.

> Eenmaal in de kamer is ie zijn eigen koers
> gaan varen.

Moest ie mee aan het handje lopen van het CDA met De Hoop Scheffer
voorop.

> En er weer uitgestapt. dat was een acceptabele zaak.

Teleurgesteld en verslagen afgedropen, misschien?

> Nu
> krabbelt hij terug en gebrukkt zijn oude zetel weer. Dat is een beetje
> bâh.

Het is en blijft een CDA-er. :-)

> Ahwel, het is van belang, zekers. De kieswet gééft tenslotte al ruime
> mogelijkheid tot voorkeursstemmen. De wet is onlangs nog verruimd. Hij
> heeft die stemmen niet gehaald.

> Dach oe dat ons Sjaak de wet niet kende? Die wiss heul goed wattie deed
> en doet.

Da geleuf ik graag, menneke. Kiek moar wattie doet.
Hij pakt nen stoffer en blik en poetst zijne zetel nog nen keer op en
doar zit 'em.

> Doch ut nie. Hij is uit zichzelven weggelopen, das iets anders.

Vrijwillig?? Ennuhh.... het CDA was in rep en roer vanwege zijn
vertrek??
Hebben (met veel liefde) alles uit de kast gehaald om hem binnen te
houden? Dogik nie.....

> Zekers nie. Moar is nie netjes.

> Of wil oe 't nie zien? Of hoaren?

Mienen bril bunnik kwiet....
Ik kiek alle kanten op en hoar zelfs spelden vallen..... :-)

Henk Elegeert