De Milliano zelfstandig Kamerlid

Mark Giebels m.m.t.giebels at WB.UTWENTE.NL
Fri Jan 19 14:47:07 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman en Bert hebben in z'n algemeenheid natuurlijk gelijk, maar in dit
geval speelt ook de vraag in hoeverre het CDA afwijkt van de lijn die men de
kiezer voorhield tijdens de campagne (zowel wat betreft het
verkiezingsprogramma als de lijst). Van het meer progressieve imago dat men
toentertijd neerzette was na de verkiezingen niet veel meer over. Dat was
dan ook de reden dat Milliano zich er al snel niet meer thuisvoelde. Hij
heeft nu wel degelijk een punt als hij beweert dat zijn politieke visie
dichter bij 'het beloofde' ligt dan de huidige CDA-lijn. Zijn
handelingswijze is daarmee wel degelijk te verdedigen. Het 'kiezersbedrog'
van De Hoop Keffer en consorten vind ik persoonlijk veel kwalijker dan de
eenmansactie die De Milliano hiertegen voert. Zelfs zoveel kwalijker dat ik
de actie van De Milliano van harte steun.

Groeten,
Mark.