Schabbelaars te koop...

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Jan 17 15:43:30 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15:00 17-01-2001 Wednesday, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

Overdrijf je niet een beetje, beste dr. Fluks?

>   Maar dit is heel wat anders. Dit gaat om mensen, die opvallen omdat men
>  door z'n werk op de buis komt en die dat uitbuiten door openlijk te
>  VRAGEN om lucratieve schnabbels en daarbij in een positie geraken die
>  strijdig is met de integriteit die van hen verwacht mag worden in hun
>  eigenlijk job.

Waar de integriteit geschonden wordt ontgaat me nog steeds. En pas op: het
bemiddelingsbureau biedt aan, niet de mensen zelf.

>  In het AD artikel zegt alleen Hanneke Groenteman van de VPRO dat ze het
>  het om het geld doet. Voor de anderen is geld van geen enkel belang...,
>  ze doen het 'hooguit' maar... keer. Zelfs die vreselijk ethische dominee
>  van de EO zit fout. Tamelijk doorzichting, toch ?

Maar wat is er toch in hemelsnaam (als je me in dit kader deze uitdrukking
vergunt) zo misdadig aan? Dat het voor bepaalde reeds  (te) goed betaalde
lieden ietwat ranzig is, ja, toegegeven. Maar integriteit?
Televisiemensen/journalisten  zijn i.h.a. mediageile, aandachtsverslaafde,
geldbeluste opgeblazen egokikkertjes. Zoiets als de meeste politici dus. De
geest is sterk, het vlees is zwak.

>  Als je zo integer bent, Hein (geloof ik best) dan DOE je met dit soort
>  lieden toch nimmer zaken ?

Wat voor lieden? het idee vind ik nog steeds okee. het is een marktwerking:
vraag en aanbod. met een middleman ertussen. Zoals de huizenmarkt met
makelaars. Wat is er nou zo smerig aan? Ik ben kennelijk moreel té defect
om in te zien wat hier fout zit (zolang ik geen bewijs van het tegendeel,
bijvoorbeeld gesjoemel, heb gezien).

>Je schaart je toch tussen de zakkenvullers  en de pooiers ?

Wie niet? We leven in één groot bordeel, de maatschappij genoemd. Cynisch?
Nee, realistisch. Alles wordt verkocht, gekocht, verhandeld. Maar het
communisme heeft dat niet weten te bestrijden, ook daar ging het al gauw de
bordeelkant op.

>Als ze kleine meisjes aanbieden, doe je dan nog mee -er zit toch ergens
>een grens ?

Kleine meisjes? waar? Hoeveel? (grapje...vdgo)

>  Ze hebben JOU benaderd ? Dat zeg je toch gewoon 'neen' ?

Waarom? mag ik je vragen: hoe verdien jij je geld?

>  Eerlijk gezegd had ik dit niet van jou verwacht...

Het spijt me. Heer ik heb gezondigd. Vergeef me.