fractiediscipline

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Sun Jan 14 23:49:19 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ben het met je eens Hein, ben alleen bang dat het niet gaat werken wanneer
alleen LN dit gaat doen. Het strookt natuurlijk prima met het aloude
ideaal van meer dualisme door bijvoorbeeld een districtenstelsel in te
voeren. Op zo'n moment heb je niet meer met de discipline van fracties te
maken maar moet je voor standpunten op zoek naar parlementaire
meerderheden, dit maakt de afhankelijkheidrelatie tussen kabinet en
partijen groter en bevordert meer debat in het parlement. Wanneer slechts
een partij het doet ben ik bang dat het idee voor vele jaren van tafel zal
zijn omdat het dan niet kan lukken.

Marc-Jan

--
Marc-Jan Ahne